Sayfalar

25 Ekim 2013 Cuma

Bora ile Mykonos Adası

İşte Yunan Adaları hayalimi başlatan o muhteşem ada!
Beni kendine çeken, çağıran, gittiğimde oraya aitmişim hissini yaşatan harika yer! Dünyanın en ünlü gezi dergilerinden biri olan "Conde Nast Traveller" tarafından dünyanın en güzel adası seçilmiş. Çok fazla yer görmedim ama buranın, bir insanı büyülemeye yetecek kadar güzel olduğunu söyleyebilirim. Denizin rengi, berraklığı, bembeyaz evleri, balkonlarından sarkan begonviller, sardunyaları ile Yunan Adaları'nın en gözdesi Mykonos.

Gemimiz Mykonos'un Tourlos Limanı'na demirledikten sonra şehir merkezine gidiş dönüş için transfer yapacak olan otobüslere geçtik. Hava çok güzel ama rüzgarlıydı, otobüsten indikten sonra Bora'yı rüzgardan nasıl koruyacağımızı şaşırdık! Kıyıdan birkaç fotoğraf çekip resimlerden gördüğümüz o şirin, beyaz, dar sokakların içinde kaybolmaya gittik! :)

Huzurlu, renkli sokaklarda gezinip küçük, eski dükkanlara göz attık. Arnavut kaldırımlı bazı sokaklarda Bora'nın hem arabasını sürmek, hem sırt çantasını ve plaj çantasını taşımak pek kolay olmadı (sanırım) :) Fotoğraflarda hep gördüğümüz rıhtımda yan yana sıralanmış o yel değirmenlerini görmeden olmazdı. Deniz kıyısına, çakıl taşlı plajın hemen yanına sıralanmış yemek masalarının aralarından geçerek tepeye, değirmenlerin yanına kadar çıktık.

Mykonos sabahın ilk ışıklarına kadar süren gece hayatı, birbirinden güzel plajları ve plaj eğlenceleri ile de ünlü olmuş bir ada. Super Paradise Plajı adanın en haraketli ve turist çeken plajı, burada akşamüstü düzenlenen plaj partilerine katılmak mümkün. Plajlara ulaşımı sağlayan, bizdeki İETT otobüslerine benzeyen ve bizdeki gibi ayakta, tıklım tıklım yolcu alan otobüsleri var :) Biz bir türlü karar veremedik hangi plaja gideceğimizi! Seçkin ve rağbet gören plajlarından biri de Elia Plajı imiş. Geziye hazırlanırken okuduğumuz sitelerde adı geçiyordu. Her türlü su sporunun yapıldığı, çeşit çeşit şezlong ve dinlenme alanlarını içeren, içinde bir restaurant ve cafelerinde bulunduğu bu plaj için otobüs durağında bilet satan abla "Bebekli çiftler için daha uygun!" dediği için Elia'ya gitmek istedik.

Otobüsün arkalarında bir koltuğa bebek arabamız, koca bebeğimiz, sırt çantamız, plaj çantamız ve fotoğraf makinemiz ile yerleştik. Yarım saatlik bir otobüs yolculuğu sonrası plaja ulaştık, hem de tepeden ve kuşbakışı görebileceğimiz bir noktadan! Fotoğraf çekmek için harika biryerdi, ancak eşyalar ve Boracan'la aşağı inmek çok kolay olmadı. Neyse ki Lübnan'lı birçift Hızır gibi yetişti :) Erkek olan paşalar gibi arabasında yatan Bora'yı taşıma konusunda Mehmet'e yardım etti :) Diğer tüm çantalar da Mehmet'in sırtında olmak kaydıyla biz Lübnan'lı kızla sohbet ede ede ve güle güle indik o dik ve engebeli yokuştan.

Bora yine denize girmek istemedi. Ama turuncu kolluklarını çok sevmiş olacak ki ne olursa olsun çıkarmak istemedi :) Kumlarda ağzında emzikle oyun oynayan ve o günlerde gemide olmanın sevinciyle midir nedir mümkünse hiç yemek yemeden yaşamak isteyen Bora'nın fotoğrafları aşağıdaki gibi :

Bora'cık plajda kumlarla biraz oynadıktan sonra gelip sapsarı havlusunun içine minik bir civciv gibi kıvrıldı. Mışıl mışıl 2 saat uyudu. Biz de doya doya kitap okuduk, sırayla plajda turladık (denize pek giremedik, o kadar soğuk geldik ki!), uyuduk civcivle birlikte :)

Mykonos sokaklarında gezerken Bora'ya ve bize parmaklıklar arasından göz süzen bir şirin!

Mykonos finosu :)

Gezmekten bitap düşmüş erkeklerin fotoğrafları ise aşağıdaki gibi! :)

Ada'ya gelen tursitleri sahilde rengarenk müzik kutusu arabası ile karşılayan amcanın fotoğrafı ise aşağıdaki gibi :

Dünyanın en eski ve köklü medeniyetlerinin beşiği Yunanistan'ın doğal güzellikleri yansıtan, her köşesi tarih ve ayrı bir kültür kokan sokakları ve eşsiz eğlenceleri ile Yunan Adaları'nın incisi Mykonos'a hala bu kadar güzelken gitmenizi tavsiye ederim.

Herkese sevgiler,

Derya

1. Canım Deryacım,nasılsın?Özledim:)Yine çok sıcak anlatmışsın,adeta oradaymışım gibi hissettim:)Gezilerinize ve enerjine bayılıyorum ve seni bu konuda örnek almak istiyorum lakin henüz pek zamanım yok:(ama postların hep yol gösterici:)Ana-oğul resminiz harika çıkmış mavi mavi:)Çok öpüyorum sizi:)

1. Canım Tuba'cığım, ben de sizi çok özledim:) İyiyiz, iş, ev, evde iş derken yuvarlanıp gidiyoruz. Sağol canım beğenmene sevindim, inan aslında benim de zamanım yok gibi ama her resmi tatili değerlendirdik sanki bu yıl:) Bir ara çocukla-bebekle seyahat postu da yayınlayacağım:) Gülersin o zaman yazdıklarıma ama;) Kocaman öptüm ben de

2. Manzara mükemmel görünüyor.Size imrenmemek mümkün değil gerçekten :)

1. Çok teşekkür ederim Tuğba :) Beğenmene sevindim :) Selamlar

3. Ne hoş bir gezi olmuş. Arkası çok gelsin. Minik delikanlıyı çok şeker maaşallah!

1. Canım, inşallah...Çalışmaktan gezmeye pek fırsatımız olmuyor ama her fırsatı değerlendirmeye çalışıyoruz böyle :)

Çok teşekkürler, sevgiler :)

Yorumlarınızı çok seviyorum :)