Sayfalar

19 Mayıs 2013 Pazar

Kısacık Eskişehir...

Yeni işimin oryantasyon programı kapsamında Eskişehir'deki üretim tesisi gezisi ve eğitim için 2 hafta önce kalabalık bir grupla Eskişehir'e gittik. Bora'dan ve Mehmet'ten 4 günlüğüne ayrı kalmak zor oldu :( Ama gözüm arkada değildi çünkü en az benim kadar iyi bakıldığından emindim, Bora'ya tabi ki :) Program çok yoğundu. Uyandırma servisi sayesinde sabah 7'de kalkıp kahvaltının ardından hemen fabrikaya geçiyorduk. Akşam 6'da çıkıp kısacık gün ışığında ne kadar gezilebilirse o kadar gezdik Eskişehir'i...Ama Eskişehir geceleri de güzelmiş! Malum Eskişehir öğrenci kenti. Bunu daha kente adım atar atmaz hissediyorsunuz.

Günümüzde Eskişehir; üniversiteleri, kültürel etkinlikleri, müzeleri ve orkestrasıyla tam bir kültür şehri. Son yıllarda "En Yaşanabilir Şehirler" listesinde üst sıralarda yer alıyor. Kentin içinden akıp geçen Porsuk Çayı, harika rengiyle, çevre düzenlemesiyle, nehirde gezinti yapmak isteyenler için hazır bekleyen kanolarıyla çok güzel görünüyor.

Tarihi Odunpazarı Evleri, Frig Evleri, Devrim Otomobili (Tülomsaş Müzesi), Çağdaş Cam Sanatları Müzesi kentin gezilip görülmesi gereken yerlerinden. Gruptan arkadaşlar Odunpazarı Evleri'ni görmeye gittiklerinde ben eşlik edemedim ama otobüs camından görebildiğim kadarıyla fotoğraflarını çekmeye çalıştım.

Bizim Kastamonu Evleri'nden pek farkı yok gibi görünüyor aslında. Biraz daha renkli boyanmışlar, sanırım en büyük fark bu :)

Eskişehir'e gelip de Çiğ Börek yemeden gitmek olmaz dediler. Biz de grupla eğitim çıkışı Eskişehir'li arkadaşımız Seçkin'in rehberliğinde en iyi  Çiğ Börek yapan yerlerden birine "Papağan" a gittik. Bir porsiyonda 5 tane çiğbörek oluyor ve kıymalıdan başka seçeneğiniz olmuyor malesef... Ben peynirli olsa hepsini yerdim :) Ama kıymalı olunca dörtte bıraktım :)

Eskişehir'den dönerken ailenize, arkadaşlarınıza met helvası ve petibör denilen pastamsı tatlısından götürebilirsiniz. Ben met helvasını Kastamonu'nun çekme helvasına, İzmit'in pişmaniyesine benzetiyorum. Şekil itibariyle ikisinden de farklı, uzun uzun...

Sevgili oda arkadaşım Deniz ile met helvası almak için Eskişehir'in meşhur dükkanlarından Eriş'e gittik. Taptaze met helvalarından aldık bolca. Bir de evdekilere "Kürek helvası" aldım. Ananem helva çok sever :)

Bakınız bunlar da meşhur "petibör"ler...Aslında tepsi dopdoluydu ama Deniz ailesine ve iş arkadaşlarına bolca alınca tepsi boşaldı, fotoğraf çekmek benim aklıma sonradan geldi.

Bu da haşhaş alabileceğiniz dükkanlardan biri. Eski bir komşumuz (komşudan öte - Güler Ablamlar) haşhaşlı ekmek yaparlardı ben küçükken. Onu hatırladım...

Eşimle her gittiğimiz yerden kitap alma adetimiz vardır. .aslında en başından beri aklımdaydı ama malesef koşturmacadan ben eşim için kitap almayı unuttum :( Ama magnet almayı unutmadım neyse ki...Deniz sağolsun benim için koşturup harika magnetler alacağımız bir dükkan buldu!

Eskişehir'de Nasreddin Hoca'yı buldum! Ve doğuran kazanını... :)

Eskişehir cıvıl cıvıl öğrencilerle dolu bir kent olduğu için gece eğlenceleri sabaha kadar sürer, sokaklar sabaha kadar hareketli olurmuş. Biz de grupla her gece bir program yaptık. Grubun en yaşlı üyelerinden ve tek anne olarak onlara göz kulak olması gereken biri de gerekti! Eskişehir'in en ünlü gece kulüplerinden 222 Park'ı merak ediyordu herkes. E biz de gelmişken görmeden gitmeyelim dedik :) Sabah kalkmak zorlaşsa da akşamları değerlendirmek iyi oldu!

Kısacık Eskişehir gezisinden kalanlar bu kadar. Uzun süredir Mehmet'le Eskişehir'e birlikte gitmeyi planlıyorduk, bu yıl içinde tekrar gidersek görmediak yer bırakmadan herşeyi yazarım sizin için söz!

Herkese kocaman sevgiler...

1. Petibörü duymamıştım :)) İlk fırsatta ondan da deneyeceğim...
    Eskişehiri bende çok sevdim... Hakikaten tam kültür şehri...
    İyi haftalar...

1. Canım ben denemedim ama gidersen sen dene :) Sevebilirsin...
      Ben tam gezemedim, Bora ve Mehmet'le tekrar gidip gezmeyi düşünüyorum.
      İyi haftalar sana da, sevgiler :)

2. Eskişehir'i çok merak ediyorum ben de, ne güzel anlatmışsınız, teşekkürler :) İnşallah bize de kısmet olur Eskişehir turu :)
    Sevgiler...

1. Teşekkürler Esen, çok az vaktim oldu.Eğitimden fırsat bulunca azıcık gezdik işte :) Ama kesinlikle görülesi bir kent...
      Sevgiler benden de:)

3. Canım oh ne güzel bir değişiklik olmuş:)Herzamanki gibi de çok eğlenceli ve bilgilendirici yazmışsın.Çiğ börek harika görünüyor,şimdi olsa kıymalısına da razıyım:)Nasreddin Hocayla fotoğrafına bayıldım,çok güzel bir anı olmuş:)Eskişehir gerçekten genç,kalbi atan bir şehir.Gidebildiğin için şanslısın.Boracığım'ı özlemişsindir çok:)Öpüyorum sizi:)

1. Çok teşekkürler canım, yorucuydu ama değişiklik oldu evet. Çok ama çok özledim Bora'yı...Kavuştuğumuz anda bir fotoğrafımız var, görmelisin!
      Ben de çok öpüyorum sizi Tuba'cığım :)

4. çok merak ediyorum bende Eskişehiri,elbet nasip olur birgün,ne güzel anlatmışsınız sizde fotoğraflarla gidip görmüş kadar olduk,Ayrılıklar zor ama bazen gerekli,en azından döndüğünüzde iyi bir başlangıç olmuştur :)

1. Beğenmeniz çok sevindim, teşekkürler :) Çok kısaydı ve hızlıca yazdım ama tekrar gidersek daha güzel fotoğraflarla döneceğim!

Sevgiler

5. Ne güzelş bir eskişehir turu olmuş adaşım.Benimde hep gitmek görmek istediğim bir yer eskişehir umarım bir gün giderim.paylaşım için teşekkürler.
    sevgiler

1. Umarım siz de en yakın zamanda gidersiniz. Gerçekten çok güzel, huzurlu ve eğlenceli bir şehir... Huzur ve eğlencenin birlikte anılması ne kadar güzel değil mi? :)

Sevgiler benden de..

6. Bende Eskişehirden yeni döndüm. Çok gezmedim ama. 4 buçuk yıl Eskişehirde okuyunca çok hevesli değildim. Daha doğrusu yol yorgunu, uykusuz olunca çok acil ihtiyaçlarımızı aldık. Birazda odunpazarında gezdik. Fırsatınız olursa onunpazarındaki müzeleride gezmenizi tavsiye ederim.

1. Orda okuyunca bol bol gezmişsinizdir zamanında, güzel anılar vardır...
      Yol yorgunluğu ve uykusuzluk olmasa hergün hergün gezsek keşke değil mi? :)
      Tamamdır, Odunpazarı'na gitmeden dönmem bir dahaki sefere! Çok merak ettim zaten...
      Sevgiler :)

7. Çok güzel fotğraflar paylaşmışsınız.Ben de Eskişehir i yakın bir tarihte görmek istiyorum:)

Yorumlarınızı çok seviyorum :)